اخبار

خرید چهار دستگاه ترانسفورماتور ایستگاه اصلی برق فولاد خوزستان

خرید چهار دستگاه ترانسفورماتور ایستگاه اصلی برق فولاد خوزستان
چهار دستگاه ترانسفورماتور ایستگاه اصلی برق فولاد خوزستان که نقش مهمی در روند تولید پایدار و فعالیت این شرکت دارند، خریداری شده و در روزھای آینده جایگزین می شوند.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، رحیم رضایی رییس خرید تجهیزات برق و ابزار دقیق در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید فولاد خوزستان طی یک دھه اخیر به صورت محسوس و مستمر افزایش داشته، برای ادامه این روند مهم، ضرورت دارد تجهیزات حساس مانند ترانسفورماتورھای ایستگاه اصلی برق شرکت به مرور زمان نوسازی شده تا خللی در این مسیر ایجاد نشود و بر ھمین اساس در سال ۹۶ تامین دو دستگاه ترانسفورماتور ۹۰ مگاولت آمپر و دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگاولت آمپر در دستور کار قرار گرفت. 
رضایی در خصوص چگونگی خرید این دستگاه ھا، گفت: مدیریت خرید قطعات و تجهیزات پس از اخذ مجوزھای لازم اقدام به برگزاری مناقصه دو مرحله ای نمود و علیرغم اعمال تحریم ھای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و شرایط خاص فعلی بازرگانی بین المللی، حضور سازندگان معتبر اروپایی برای شرکت در این مناقصه فراھم شد و پس از طی فرآیندھای فنی و بازرگانی و با حمایت ھای مدیرعامل، اعضای ھیات مدیره و مسئولان شرکت و همچنین ھمکاری های فراوان مدیریت توزیع و تعمیرات برق و سفارشات قطعات یدکی، نهایتاً تامین ۴ دستگاه ترانسفورماتور مذکور در شهریورماه ۹۷ به یک شرکت معتبر آلمانی ابلاغ شد. 
وی ھمچنین در خصوص روند ساخت و انتقال این ترانسفورماتورھا اظهار داشت: خوشبختانه پس از گذشت سه ماه از ابلاغ سفارش به سازنده، ساخت ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۹۰ مگاولت آمپر به اتمام رسید و علیرغم وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل دریایی وجود دارد و اینکه ھر کدام از ترانس ھا حدود یکصد تُن وزن دارند و امکان حمل آنها با کامیون امکان پذیر نبود؛ ترانس ها توسط کشتی حمل و در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شدند و با تلاش ھمکاران پشتیبانی خرید، ترخیص و ظرف دو روز آینده وارد شرکت فولاد خوزستان خواھند شد. 
وی افزود: ھمچنین ترانسفورماتورھای ۷۳ مگاولت آمپر نیز در حال ساخت می باشند و تا سه ماه آینده و از طریق دریا به سمت ایران بارگیری و تحویل خواھند شد.
رییس خرید تجهیزات برق و ابزار دقیق در پایان سخنان خود گفت: جا دارد از تمامی ھمکاران و مسئولانی که در این برھه حساس و تحت فشارھای بین المللی، ما را در فرآیندھای خرید و زنجیره تامین یاری نمودند صمیمانه قدردانی نمایم.
گفتنی است، ترانسفورماتورھای۹۰ مگاولت آمپر، وظیفه تامین برق بخش مواد اولیه، احیاء و فولادسازی (به جز کوره ھای فولادسازی که ساختار ترانس آن متفاوت می باشد) را برعهده دارند و جایگزینی ترانس ھای مذکور، نقش مهم و حیاتی در پایداری انرژی برق و تولید مستمر شرکت فولاد خوزستان ایفا خواھد کرد.
۷ شهریور ۱۳۹۸ ۱۸:۰۵
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۹۹
کد خبر : ۴۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید