اخبار

این آغاز راه است

این آغاز راه است
چند روزی از راه‌اندازی کارخانه زمزم سه، بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی خاورمیانه به دست ریاست محترم جمهوری می‌گذرد. هجدهم اسفندماه نقطه‌ی عطفی در تاریخ صنعت فولاد کشور است که در آن ثابت شد، هرگاه به توان داخلی اعتماد کردیم، بهترین‌ها نصیبمان می‌شود. نوای تولید در کارخانه‌‌‌ی زمزم سه از هر سو به گوش می‌رسد. دیگر هیچ شرکت فولادی در کشور دغدغه آهن اسفنجی نخواهد داشت. محصول زمزم سه با خلوص ۹۵ درصد، نگاه جهان را به ایران معطوف کرد‌ و بازار صادراتی ۵۰۰ میلیون دلاری را پیش روی ایران قوی قرار داد.
راز جاودانگی فولاد خوزستان و جدا شدن از زمان و مکان در کیفیت و تفکر سرمایه‌های انسانی است. از دیروز تا همیشه نام فولاد خوزستان با دستاوردهای منحصر به فردش جاودانه شد. کارخانه زمزم سه تا دیروز متعلق به فولاد خوزستان بود و از امروز بی‌نام و بی‌مکان شد.
 
🔸اما این همه‌ی آنچه داریم، نبوده و نیست و با صدای بلند فریاد می‌زنیم؛ این آغاز راه است.
 
برنامه راهبرد شرکت فولاد خوزستان بزرگ ترین عرضه‌کننده شمش فولادی کشور در افق ۱۴۱۰، دستیابی به تولید سیزده میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد کشور یعنی سهم ۲۵ درصدی بازار فولاد کشور است. تکاپوی این مجموعه عظیم فولادی در دو سال اخیر در مسیر تکمیل زنجیره ارزش فولاد (از معدن تا نورد) نشان از عزم جدی برای دستیابی به سهم تاثیرگذار بازار فولاد کشور است.
 
تملک معادن در نقاط مختلف کشور با در نظر گرفتن خلوص و ظرفیت حداکثری، احداث خط ریخته‌گری اسلب عریض، به‌روز‌رسانی تجهیزات با هدف افزایش توان تولید زیرسقفی، حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم، راه‌اندازی کارخانه فولادسازی شرکت فولاد شادگان و احداث کارخانه نوردی، فعالیت‌هایی هستند که برای نیل به افق ۱۴۱۰ فولاد خوزستان در حال انجام هستند.
 
قطار توسعه در فولاد خوزستان هیچ‌گاه از حرکت باز نمی‌ایستد و با حداکثر توان به سوی افق‌های پیش‌رو در حرکت است. ما توانستیم در فولاد خوزستان ثابت کنیم، تولید و توسعه با تکیه بر دانش فنی و اعتماد به جوانان ممکن است. کارخانه زمزم سه تنها پرده‌ای از ما توانستیم است.
 
۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۵۹
تعداد بازدید : ۳۲۵
کد خبر : ۲,۱۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید